Lehdistötiedottaminen on oleellinen osa yritysviestintää
Oletko tuonut markkinoille uuden merkittävän tuotteen tai palvelun vai palkannut uuden työntekijän? Molemmat ovat asioita, joista kannattaa kertoa julkisesti.
Monilla lehdillä on osastot, joissa julkaistaan pieniä juttuja uusista asioista lähes rutiininomaisesti. Todella kiinnostavaan asiaan saattaa lehden toimittaja tarttua ja tehdä laajankin artikkelin haastatteluineen ja kuvineen. Hyvä valmistautuminen ja asioiden avoin ja rehellinen esittäminen tuovat hyviä tuloksia.
Myös nimityspalstat kannattaa hyödyntää. Siellä uusi työntekijäsi pääsee esille ja yrityksesi nimi on jälleen asiakkaittesi mielessä.
Tiedottamiseen liittyy luonnollisesti lehdistöseuranta, jolloin voimme todeta ja raportoida välittömästi eri toimenpiteiden vaikutukset.